Mijn naam is Maud Simons (geboren in 1977). Ik werk als zelfstandig ontwikkelingspsychologe. Met mijn vriend Frans, twee zoontjes en een dochtertje woon ik in Venlo.
Na mijn studie aan de Radboud Universiteit Nijmegen deed ik een tijdje wetenschappelijk onderzoek naar jonge kinderen op basisscholen. Inmiddels heb ik ruim tien jaar ervaring in de Jeugdzorg, de afgelopen jaren als gedragswetenschapper. Doordat ik in dat werk veel kinderen en ouders in de knel heb zien zitten, is mijn betrokkenheid geleidelijk gegroeid naar een passie. Ik voel een sterke verantwoordelijkheid om met mijn inhoudelijke kennis een balans te vinden tussen het kind met een ‘probleem’ en zijn systeem.
Kinderen hebben recht op een gezonde opvoeding. Geborgenheid en vrijheid in ontwikkeling staan voor mij daarbij centraal. Als het welbevinden van een kind in het gedrang komt, zal het om hulp willen vragen. Dat lukt niet altijd op een directe manier - vaak probeert een kind dat via de ouders te doen: het geeft signalen af in zijn gedrag. Die signalen zijn niet altijd eenduidig, maar ik kan samen met ouders proberen zulke signalen te herkennen. En ook als signalen uitblijven kan ik helpen te ontdekken wat er in een kind omgaat.
Dit zijn geen uitzonderlijke situaties: iedere ouder heeft wel eens twijfels over de opvoeding. Elke vraag is dan ook welkom, van ouders of van kinderen zelf.
Jongeren kunnen ook fikse kopzorgen hebben. Enerzijds zitten ze in een fase waarin ze zoeken naar wie ze zijn en wie ze willen zijn. Anderzijds vragen de maatschappij, vrienden, ouders en school steeds meer of steeds andere dingen van ze. Leg mij je vragen en dilemma’s voor, dan zoeken we samen naar antwoorden, een eerste diagnose en als dat nodig mocht zijn naar de passende behandeling.
Graag tot ziens.
Na mijn studie aan de Radboud Universiteit Nijmegen deed ik een tijdje wetenschappelijk onderzoek naar jonge kinderen op basisscholen. Inmiddels heb ik ruim tien jaar ervaring in de Jeugdzorg, de afgelopen jaren als gedragswetenschapper. Doordat ik in dat werk veel kinderen en ouders in de knel heb zien zitten, is mijn betrokkenheid geleidelijk gegroeid naar een passie. Ik voel een sterke verantwoordelijkheid om met mijn inhoudelijke kennis een balans te vinden tussen het kind met een ‘probleem’ en zijn systeem.
Kinderen hebben recht op een gezonde opvoeding. Geborgenheid en vrijheid in ontwikkeling staan voor mij daarbij centraal. Als het welbevinden van een kind in het gedrang komt, zal het om hulp willen vragen. Dat lukt niet altijd op een directe manier - vaak probeert een kind dat via de ouders te doen: het geeft signalen af in zijn gedrag. Die signalen zijn niet altijd eenduidig, maar ik kan samen met ouders proberen zulke signalen te herkennen. En ook als signalen uitblijven kan ik helpen te ontdekken wat er in een kind omgaat.
Dit zijn geen uitzonderlijke situaties: iedere ouder heeft wel eens twijfels over de opvoeding. Elke vraag is dan ook welkom, van ouders of van kinderen zelf.
Jongeren kunnen ook fikse kopzorgen hebben. Enerzijds zitten ze in een fase waarin ze zoeken naar wie ze zijn en wie ze willen zijn. Anderzijds vragen de maatschappij, vrienden, ouders en school steeds meer of steeds andere dingen van ze. Leg mij je vragen en dilemma’s voor, dan zoeken we samen naar antwoorden, een eerste diagnose en als dat nodig mocht zijn naar de passende behandeling.
Graag tot ziens.